Ik zie dat je een andere weg bent ingeslagen "sapvasten" ? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Of misschien wel van gehoord maar niet naar geluisterd . Wat is dat precies. Ik ga er niet aan beginnen hoor want ik houd niet van fruit. Ik eet dat echt nooit. (sorry ) Verder gaat het toch wel redelijk goed met je gewichtscontrole? Ik zie tenmiste nog steeds hele respectabele resultaten.
Groetjes GER
Ik doe mijn best ben positief en wil dat graag delen.
Sapvasten: dat kan inderdaad met fruitsap, maar dat kan ik niet ivm diabetes. Ik maak elke dag een liter sap van wortel, bleekselderij, komkommer en appel. Of een andere combinatie natuurlijk. Dit gecombineerd met water en wat ondersteunende maatregelen om te ontgiften.
Ik doe het niet zozeer om af te vallen, want dat ging niet slecht. Maar om mijn vermoeidheid te overwinnen.
Als je hard moet werken zou ik het je ook zeker niet aanraden. Heb je wel rust voor nodig. Maar ik vind het verder goed te doen. Alleen wil ik nu het eten weer opbouwen en dat is lastig. Ik krijg overal pijn in mijn maag van. Dus kalm aan maar....
Nou Pieter, ik vrees dat het komt omdat ik regelmatig van de regels afwijk.... Je bent dus beslist niet de enige
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat bij Ger ook zo is. Want dan kunnen we de voorzichtige conclusie trekken dat het op de korte termijn wel te doen is om je strak aan dergelijke regels te houden, maar dat het op de langere termijn gewoon niet meevalt.
Ik had ook al een stukje in "behandeling"geschreven dat het scherpe er een beetje afgaat. Ik merk ook bij mij dat het laatste stukje veel moeite kost. Smokkelen in de vorm van extra dingen. Snoep suiker koek fruit toetjes enz gebruik ik nog steeds niet. Alleen bij verjaardagen ook die in de familie neem ik nu een stukje taart. (wat ik vroeger nooit deed) En ik merk ik net als Pieter (vroeger) dat de handjes met nootjes wat beter gevuld zijn en ook het stukje kaas is iets gegroeid. Ik ben daar van de week weer een beetje meer op gaan letten. Het zal er toch eens een keer van moeten komen.
Ik had ook al gemeld als er behoefte is aan een eet en beweeg lijst van mij dat dat mogelijk is.
Groetjes Ger
Graag gedaan. Deze week gaat wel lukken. Maar volgend weekend hebben wij toch weer een feestje. Mijn zoon is namelijk afgestudeerd en geeft een drankje en hapje weg. Vervelend maar wel heel lekker. (zegt hij) Dus daar gaan wij weer.
Maar wij houden moed en tobben verder. Het is dus wel zo dat je wel HEEL consequent moet zijn om het vol te houden.
Groetjes GER